Overslaan naar content

Manager Schade, Verzekeringen en Preventie

  • Hybride
    • Zuid-West Nederland, Zuid-Holland, Nederland
    • Noord-West Nederland, Noord-Holland, Nederland
    • Oost-Nederland, Gelderland, Nederland
    +2 meer
  • € 5.052 - € 5.929 per maand
  • Staf & Management

Heb jij ruime ervaring met schadeprocessen en weet je hoe je collega’s kunt aansturen en meenemen in verbeteringen?

Over de functie

Manager Schade, Verzekeringen en Preventie

32-40 uur

Als Manager Schade, Verzekeringen en Preventie ben jij het centrale aanspreekpunt binnen EBS en voor externe partijen voor alle materiële en immateriële vloot gerelateerde schades én verzekeringszaken. Je bent verantwoordelijk voor een volledige, correcte en tijdige afhandeling van schadedossiers en coördineert alle betrokken partijen: van teammanagers en schademedewerkers tot schadecoördinatoren en chauffeurs. Je bewaakt de voortgang, ziet toe op naleving van afspraken en spreekt collega’s aan wanneer processen of termijnen niet worden gevolgd.

Je onderhoudt actief contact met verzekeraars, analyseert binnenkomende claims en beoordeelt de afwikkeling op juistheid en volledigheid. Daarbij zorg je voor een optimale samenwerking met externe partijen en bewaak je de belangen van de organisatie in het schadeproces.

Met een scherpe blik onderzoek je schadepatronen, signaleer je risico’s en ontwikkel én implementeer je preventieplannen die bijdragen aan een lagere schadelast en een veiligere werkomgeving voor medewerkers, medeweggebruikers en reizigers. Je bouwt dashboards met input- en outputgerichte KPI’s om de voortgang en kwaliteit van schadeafhandeling inzichtelijk te maken. De resultaten bespreek je met het concessiemanagement waarbij je actief werkt aan bewustwording, gedragsverandering en een preventieve mindset binnen de organisatie. Daarnaast heb je een korte lijn met de afdeling Finance om resultaten en effecten van het schadeproces af te stemmen.

 

Wat ga je doen?

  • Verantwoordelijke voor het proces van een volledige, juiste en tijdige (binnen 72 uur compleet) afwikkeling schadedossiers inclusief aansprakelijkstellingen van eigen medewerkers;

  • Het bouwen en beheren van daaraan gerelateerde dashboards om de juistye analyses te kunnen maken

  • Analyseren van schadeontwikkelingen en opstellen van periodieke rapportages

  • Initieren van verbeterprojecten om schades en schadelasten te reduceren

  • Aansturen en monitoren van alle betrokken medewerkers in het schadeproces;

  • Fungeren als schakel tussen interne afdelingen en de verzekeraar;

  • Ontwikkelen, implementeren en monitoren van preventieplannen per concessie;

  • Het creëren van dashboards om door middel input en output gestuurde KPI te monitoren

  • Voorzien van gevraagd én ongevraagd advies over schadebeheer en preventie;

  • Integreren van schadepreventie in opleidingen en trainingen voor chauffeurs.

Het doel van jouw rol is het structureel verlagen van de schadelast binnen de organisatie. Dit vraagt om een scherpe focus op het schadeproces, waarbij je stuurt op bewustwording (awareness), strakke monitoring en continue verbetering. Door het implementeren van gerichte verbeterplannen en het optimaliseren en automatiseren van schadeafhandeling, werk je aan een efficiënte en toekomstbestendige schadeorganisatie.

Je verhoogt de datakwaliteit door te zorgen voor volledige en correcte dossiers, en je bewaakt de financiële afwikkeling van zowel betaal- als verhaalschades. Met heldere KPI’s en dashboards maak je voortgang en knelpunten inzichtelijk, zodat je gericht kunt bijsturen en impact kunt maken op kostenbeheersing, proceskwaliteit en schadebewustzijn binnen de organisatie.

Wat bieden wij?

Een uitdagende en afwisselende functie binnen EBS, waar je een directe bijdrage levert aan de veiligheid van onze reizigers, medewerkers en ander weggebruikers. Je krijgt de kans om nauw samen te werken met de directie en senior management en een centrale rol te spelen in het succes van diverse projecten. Wij bieden een professionele werkomgeving met volop mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Wij waarderen de energie en motivatie die jij in je werk steekt, zodat wij een betrouwbare vervoerspartner voor onze reizigers kunnen zijn. Dit doen we met een aantrekkelijk pakket aan arbeidsvoorwaarden. Alle voorwaarden zijn volgens de cao voor het ov. De beste op een rijtje:

  • Een bruto maandsalaris tussen € 5.052,- en € 5.929 ,- (o.b.v. 40 uur);

  • Minimaal 23 vrije dagen;

  • 17 Atv-dagen per jaar bij een fulltime contract;

  • 8% vakantiegeld;

  • Eindejaarsuitkering van 1,15%;

  • Een vaste eindejaarsuitkering van € 400,- bruto;

  • Een aantrekkelijke pensioenregeling bij Rail & OV;

  • Een jaarcontract met uitzicht op een contract van onbepaalde tijd;

  • Volop trainings-, opleidings-, en ontwikkelingsmogelijkheden.

Wat neem je mee?

Je hebt bewezen ervaring in het beheren van schadeprocessen en implementeren van verbeterprogramma’s. Je weet hoe je collega’s in verschillende functies (concessiemanagers, teammanagers, schademedewerkers, schadecoördinatoren en chauffeurs) kunt aansturen en meenemen in deze processen. Daarnaast neem je het volgende mee:

  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur richting mobiliteit, logistiek, bedrijfskunde of vergelijkbaar;

  • Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie;

  • Aantoonbare ervaring met schadeafhandeling, procesoptimalisatie en preventie;

  • Sterke communicatieve vaardigheden en organisatiesensitiviteit;

  • Analytisch, proactief en resultaatgericht;

  • Stressbestendig, gestructureerd en digitaal vaardig (bijvoorbeeld met Excel, Topdesk, McMain).

Competenties

  • Resultaatgerichtheid – je stuurt strak op dossiers, termijnen en kostenbeheersing.

  • Overtuigingskracht – je weet collega’s mee te nemen en waar nodig stevig aan te spreken.

  • Analytisch vermogen – je ziet patronen en vertaalt data naar concrete verbeteracties.

  • Organisatiesensitiviteit – je begrijpt belangen binnen concessies en schakelt effectief met alle lagen.

Voor, door en mét mensen

Vanaf dag één ben je onderdeel van een hecht team. We zijn een mix van diverse collega’s en staan klaar voor elkaar. Niet alleen met hulp, ook met een grapje of een goed gesprek. We zijn een mensgerichte organisatie met diverse locaties door het land. De kantine en de eindpunten zijn onze ontmoetingsplekken; hier komen alle collega’s samen. Van chauffeur tot directeur. De mens achter de functie staat hier op nummer één, zonder uitzondering. Voor, door en met mensen noemen we dat.

Dit wil ik

Heb je nu al vragen of wil je eerst een kopje koffie drinken om elkaar beter te leren kennen? Bel of app met Albert Hoekstra via 06-28252378.

Over EBS

EBS Public Transportation is een van de snelst groeiende openbaarvervoerbedrijf in Nederland. Wij verzorgen het openbaar vervoer in de concessies Zaanstreek-Waterland, Voorne-Putten & Rozenburg, Haaglanden Streek en IJssel-Vecht. Inmiddels zijn we met 2.200 collega’s, en daar komen er steeds meer bij. En we groeien door. Dat is met vallen en opstaan, maar de sfeer is altijd goed. We noemden onze missie al: Voor, door en met mensen. Ons doel? Onze passagiers een fijne reiservaring bieden en zelf elke dag met plezier naar ons werk gaan. Want alleen zo zit iedereen met een goed gevoel in de bus.

of

Hybride
  • Zuid-West Nederland, Zuid-Holland, Nederland
  • Noord-West Nederland, Noord-Holland, Nederland
  • Oost-Nederland, Gelderland, Nederland
+2 meer
€ 5.052 - € 5.929 per maand
Staf & Management